247 maram shaft
#7
no you will not get a noticeably faster spool up and neither will the response be noticeably quicker.
The biggest reason to use a 247 maram shaft is that it copes with heat better than a normal shaft and because of this is used most often by cars running Antilag systems which are dependant upon the features offered by your ECU
A good read about antilag can be found at the following url
https://passionford.com/forum/viewto...522&highlight=
The biggest reason to use a 247 maram shaft is that it copes with heat better than a normal shaft and because of this is used most often by cars running Antilag systems which are dependant upon the features offered by your ECU
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#9
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Originally Posted by sygjim
nobodyelse ?
have you baught an als 247 shafted turbo thinking it will give you no lag?better read the link above.
#12
yes,that is correct, the 247 maram shaft does NOT give less lag on its own,it just allows you to run als.
oui,c'est corrige. le maram 247 ne donner pas un reduition de "lag",il est seulement pour utiliser le als parce qu'il y'a beaucoup de temperature avec als et le normale "shaft" n'aime pas le temperature!
jesus thats rubbish french but i hope it makes any sense at all to you!
oui,c'est corrige. le maram 247 ne donner pas un reduition de "lag",il est seulement pour utiliser le als parce qu'il y'a beaucoup de temperature avec als et le normale "shaft" n'aime pas le temperature!
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#13
hopefully this will make sense!
l'axe 247 ne donne pas moins de retard,mais te permet juste de courir des als parce qu'il peut prendre les températures plus élevées impliquées
l'axe 247 ne donne pas moins de retard,mais te permet juste de courir des als parce qu'il peut prendre les températures plus élevées impliquées
#15
aucun vous n'obtiendrez pas une bobine sensiblement plus rapide haute et ni l'un ni l'autre ne veulent la réponse soient sensiblement plus rapides.
La plus grande raison d'utiliser un axe de 247 maram est qu'elle fait face à la chaleur meilleure qu'un axe normal et pour cette raison est employé le plus souvent en des voitures exploitant les systèmes d'Antilag qui dépendent des dispositifs offerts par votre ECU
Un bon eu connaissance de l'antilag peut être trouvé au URL suivant
https://passionford.com/forum/viewto...7522&highlight =
hope that makes sence... lol
http://babelfish.altavista.com <--- translate
La plus grande raison d'utiliser un axe de 247 maram est qu'elle fait face à la chaleur meilleure qu'un axe normal et pour cette raison est employé le plus souvent en des voitures exploitant les systèmes d'Antilag qui dépendent des dispositifs offerts par votre ECU
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#16
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Inconel and MARM-247 are Nickel based 'super alloys' used for strength and in high heat applications.
As previously said, the 'no lag' scenario is because of the anti-lag system, which gives the turbo a hard life, hence the need for better materials.....
...so unless you're running anti-lag, the answer to your question is no.
As previously said, the 'no lag' scenario is because of the anti-lag system, which gives the turbo a hard life, hence the need for better materials.....
...so unless you're running anti-lag, the answer to your question is no.
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nicodinho
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