Which heads will fit a 1988 S2 RST?
#1
Don't mention ze Vor
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Hello all!
First of all: I'm new here! A few days ago I bought a 1988 mercury grey Escort RS turbo. I'm 21 years old and I live in Southern Germany. So please excuse that my english is not always the best.
At the moment the RST is not running at all. It has hardly any compression so I removed the head. And I think, I've already discovered the problem: The head is warped...
After looking around here a bit, I've found out that a 1.6 MFI will fit straightforward. But what about other 1.6 CVH engines? What about the EFI ones from the later Escort and the older ones from the MkIII?
All answers are much appreciated!
Regards
Peter
First of all: I'm new here! A few days ago I bought a 1988 mercury grey Escort RS turbo. I'm 21 years old and I live in Southern Germany. So please excuse that my english is not always the best.
At the moment the RST is not running at all. It has hardly any compression so I removed the head. And I think, I've already discovered the problem: The head is warped...
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After looking around here a bit, I've found out that a 1.6 MFI will fit straightforward. But what about other 1.6 CVH engines? What about the EFI ones from the later Escort and the older ones from the MkIII?
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Regards
Peter
#2
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EFI one's won't fit because of the injector cut out's. You need a non-EFI-1.6 head, that's XR3 carb, XR2 carb (not the later lean burn), XR3i MFI, RS1600i, RSTurbo, 1.6L and so on. You just have to skim the other heads (except RS1600i) to get the right compression ratio. But check all the other things (pistons, bearings and so on)
EFI-Köpfe passen nicht wegen der Aussparungen für die Einspritzdüsen. Du brauchste einen Nicht-EFI 1.6er Kopf, also XR3 Vergaser, XR2 (bis Mitte 86, danach wurden die Köpfe mit Dachförmigen Brennräumen ausgestattet, die passen nicht), XR3i K-Jetronic 105 PS, XR3i 90 PS KE-Jetronic (also das Deutsche Modell, sowas gabs in England nicht), RS1600i, RSTurbo, einige andere 1.6er mit Vergaser oder Zentraleinspritzung bis 1990. Du mußt aber die Köpfe planen um auf die richtige Verdichtung zu kommen (außer RSi + RSTurbo). Denk aber dran auch die anderen Teile zu überprüfen die da gern kaputtgehen wenn der Kopf schon das Zeitliche segnet, also Kolben, Lager etc
EFI-Köpfe passen nicht wegen der Aussparungen für die Einspritzdüsen. Du brauchste einen Nicht-EFI 1.6er Kopf, also XR3 Vergaser, XR2 (bis Mitte 86, danach wurden die Köpfe mit Dachförmigen Brennräumen ausgestattet, die passen nicht), XR3i K-Jetronic 105 PS, XR3i 90 PS KE-Jetronic (also das Deutsche Modell, sowas gabs in England nicht), RS1600i, RSTurbo, einige andere 1.6er mit Vergaser oder Zentraleinspritzung bis 1990. Du mußt aber die Köpfe planen um auf die richtige Verdichtung zu kommen (außer RSi + RSTurbo). Denk aber dran auch die anderen Teile zu überprüfen die da gern kaputtgehen wenn der Kopf schon das Zeitliche segnet, also Kolben, Lager etc
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